Alla inlägg under oktober 2010

Av Jessica - 22 oktober 2010 08:11

Värkarna avtog igår. Har haft två små värkar nu på morgonen annars har ja sove helt underbart inatt. Såå sköönt!!

Slemmisen gick igår kväll också så de känns som det är nånting på gång iallafall så det känns ju bra. Blev inte robin hood igår så den blir väl idag istället, blev att vi kikade på Bounty hounter istället. Den var bra men blev lite distraherad när jag kom på att jag kankse ska kolla hur långt det var mellan värkarna och om dom var regelbundna. 6 min, 6 min, 6 min sen blev det typ 13 min  sen 8 , 7 , 6 hehe ja dom kom väldigt olika. Sen  avtog dom helt och vi gick och la oss. Så får väl se vad som händer idag, nu ska jag ta och käka lite frukost iallafall.

PUSS<3

Av Jessica - 21 oktober 2010 18:46

.. men Ingen bebis än.


Imorse var jag och Mamma på jysk när dom öppna.. fick 100 kr i presentkort eftersom vi var bland dom 50 första att handla. Meen Det kan inte har vart mer än 30 pers där.

Köpte två prydnadskuddar till sängen, matta till sovrummet, galgar och lite andra små prylar.

Tapeterna är klar i sovrummet också, Å jäklar vad snyggt det blev. Tror det tog kanske en timme för dom att få upp tapeterna, fort gick det. Ska försöka knäppa ett kort senare så ni får se hur det blev med allt.

Annars så har det inte hänt så mycket idag. Var för en stund sen på stan och hyrde 3 blue-ray filmer så blir snart till och se den första.. Tror det blir Robin Hood först.

Har haft lite onda förverkar sen vi åkte ner på stan men inga regelbundna än, Så det är väl bara å vänta å se fall de e falsk alarm eller om dom blir regelbundna så småningom.

Nej nu ska jag inte sitta här mer.

Ha de gött.

PUSS<3

Av Jessica - 20 oktober 2010 17:20

Inge barn än :) hehe dröjer nog någon dag till.

Vill bara dela med mig av denna grymt coola video och låt med Willow Smith, alltså Will smiths dotter.

Coolare 9 åring får man juh leta efter.

PUSS<3

Av Jessica - 19 oktober 2010 22:57

Blev inga skor idag, de får vänta. Köpte grejor till lägenheten istället, igen. Meen det är juh så roligt =D. Men just nu lever vi i ett kaoooss med grejor, alla våra grejor har flyttats från sovrummet ut i vardagsrummet där jag just nu ligger i min säng. Imorn bitti kommer en måleri firma och ska spakla senare på eftermiddagen kommer dom och sätter upp tapeterna i sovrummet, såååå sköönt att äntligen det blir gjort för dom var lite sega till att komma till skott då dom först sa att det skulle göras förra veckan.

Men nu så äntligen!!!!

Förövrigt har jag mega ont i mitt ben, benet jag bröt i Januari.. Det kan väl inte vara bra? Fick ont efter vi gick på stan, nu är det lite bättre men jag går helst inte så mycket. Jag antar att det beror på att jag är rätt tung nu och benet är juh felläkt 6 grader. Faan kommer säkert bli en operation ändån, vill verkligen inte det. Och när hade dom tänkt göra den i så fall. Hur ska jag ta hand om en liten bebis med ja gips eller vad det nu är jag får, kryckor iallafall.. Nej nej det går inte. Jag tänker hoppas på att smärtan försvinner så fort lillan är född. Hoppas hoppas hoppas!! Hon får gärna komma i övermorn den 21 då hon är beräknad. Har inget mig emot alls hehe!

Bara tapeterna är uppe i sovrummet och jag fått sätta upp lampan och sänghimmeln

så får hon komma på engång, det är bara det jag vill ha klart innan.

Jaja gäsp gäsp kanske sova lite gran.

Vi hörs

PUSS<3

Av Jessica - 19 oktober 2010 11:23

Barnmorskan kl 8 imorse gick hur bra som helst, allt såg bra ut som det har gjort genom hela graviditeten. Var bara lågt blodvärde ett tag 117 tror jag det låg på, men nu ligger det på 132 så jag behöver inte äta nå mer järntabletter, ska spara dom till efter förlossning då jag kan förlora en hel del blod.

Nu sitter vi här hemma och ja.. spelar wii, vad annars lixom hehe.

Jens är ledig idag men är fortfarande jätte förskyld, blir iallafall en sväng på lillänge och sedan staden.

Funderar på å köpa dessa skor på skopunkten.

 

Kostar bara 199 kr men jag får se hur det blir.

Nej åter till spelandet, vi hörs!

PUSS<3

Av Jessica - 18 oktober 2010 22:54

Hittade en fin dikt.

*

Lilla du där inne

Jag undrar så vem du är

Att jag vet så lite om dig

Fast du redan är här...

Är det dina tår jag känner?

Är det ditt hjärta jag hör slå?

Är det sant att du har ögon och naglar

och en mage att pussa på?

Jag vet så lite om dig fast du redan är här

Men jag älskar dig som tokig vem du än är.

*

 

PUSS<3

Av Jessica - 18 oktober 2010 21:17

Hej kära vänner och andra, vilka ni nu kan vara?

Min älskling kom hem från jobbet idag för han är jätte förskyld, inte alls bra!

Hoppas inte jag blir smittad bara.

Meen inte kunde han ligga inne å må dåligt nej nej jag drog faktiskt med mig han bort på ixohouse, barnens hus och till slut Mio möbler. På ixo house köpte vi badrumsmatta och duschdrapaeri som jag skrev i förra inlägget att jag ville ha, det blev riktigt snyggt.

Köpte även kaffemuggar eftersom jag köpte kaffebryggare för någon dag sen, kan vara bra med muggar till kaffet också. Potatisskalare köpte vi, så köpte vi en skylt där det står KÄRLEK på som ska upp på väggen i sovrummet sen.

Vidare till barnenshus där vi köpte en napp med termometer till lillbebis, riktigt smart må jag säga.

Sen var det meningen att vi skulle ta bussen upp till Jysk, men dom hade tydligen stängt fram till på torsdag, då har dom tydligen nå premiär på deras nya lokaler. Blir nog att jag och mamma åker dit då till dom öppnar på morgonen om inte lilbebis har tittat fram än. Ska nog köpa ett skoställ då och lite galgar.

Men men som sagt ingen jysk så det blev mio möbler istället där vi köpte nån stor slags förvaringsgrej som man även kan sitta på. I mörkblå blev det fast jag trodde vi tagit svart hehe men det blev jätte bra ändån, ställde den i hallen just nu så jag kan sitta på den och ta på mig skorna.

*

Jag hinner med mycket på dagarna och det är riktigt skönt må jag säga att jag orkar. Att det händer lite saker, inte så roligt att bara sitta hemma och må dåligt som många kan göra på slutet. Jag är pigg som bara den!

* *

Nu sitter Jensa å spelar lite wii medans jag sitter här halv slö i fotöljen efter vårat otroligt sköna bad i badkaret med tända ljus, alkoholfritt jordgubbsvin och lite skön musik på spotify. Super mysigt!

Gäller att göra såna här saker nu tillsammans. Ta vara på våran egna lilla tid innan en liten kommer till oss.


     




PUSS<3


Av Jessica - 18 oktober 2010 07:23

Uppe med tuppen idag.

Tror jag vakna vid 6 tiden ungefär för att gå på toa sen gick det fasen inte å somna om, så klev upp med min älskling som skulle upp å jobba. Har ätit Lite nudlar å mackor och druckit lite te nu iallafall så nu sitter jag här själv. Undra vad man ska hitta på idag då?

Skulle vela åkt på Jysk men haaaar juh ingen biiiiiiiil, den vart ju såld i söndags så nu är man halvt handikappad. Å tar jag bussen så måste jag gå jätte långt och det känner jag inte för. Typiskt! Undra vad det är för buss som går till IXO? hade velat köpt en ny badrums matta och ett nytt dusch draperi. Jaja får se hur jag gör!

Är ju inte allt för rörlig av mig.

3 dagar kvar till beräknat nu å jag har inga känningar alls.. Jag tror jag hade mer förverkar och sammandragningar för nå veckor sen, tror faktiskt jag går över till den 25 eller 26. Bara vänta och se!

PUSS<3

Ovido - Quiz & Flashcards